سبد خریــــــــــــــــد
ردیف عکس محصول                   نام کالا                   کد کالا قیمت تعداد کل قیمت حذف
2چکر دیجیتال نیتریت HI767 LR306004284010110
1پراب دما فلکسیبل 1000 درجه تستو آلمان مدل 06020593 TESTO306001371733000133000
بستن

لوکس متر، نورسنج چیست ؟


مقدمه:

لوکس‌متر یا نورسنج که به انگلیسی با نام‌های Lux meter و Light meter نیز شناخته می‌شود وسیله‌ای است که شما می‌توانید از آن برای اندازه‌گیری میزان نور و روشنایی یک محیط استفاده کنید. این وسیله جزو تجهیزات قابل‌حمل محسوب می‌شود به همین دلیل به راحتی می‌توان از آن در صنایع مختلف استفاده کرد.
آیا می‌دانید استاندارد روشنایی برای محیط های مختلف چقدر است؟ مطمئنا روشنایی محیط های مختلف مانند راهروها و راه پله ها، سالن غذاخوری، فضاهای داخل ساختمانهای مسکونی و اداری با فضاهایی مانند آزمایشگاه، کتابخانه ، فروشگاه ها و گلخانه ها با هم بسیار متفاوتند. جهت اندازه گیری شدت نور برای مکان های مختلف نیاز به دستگاه نورسنج و یا لوکس متر می باشد.


نورسنج و لوکس متر تس مدل TES-۱۳۳۹

لوکس متر یا نورسنج چیست؟

لوکس متر یا لوکس سنج دیجیتال یکی از انواع تجهیزات اندازه گیری قابل حمل است که برای اندازه گیری روشنایی در یک محیط، از طریق اندازه گیری شدت نور به کار می رود. این ابزار اندازه گیری شدت نور را همانطور چشم انسان می بیند، اندازه گیری می‌ کند و با مقدار انرژی تابشی یا منعکس شده ارتباطی ندارد.
طیف مرئی طول موج های متفاوتی دارد و با حساسیت های مختلفی در چشم انسان ظاهر می شود که لوکس متر با در نظر گرفتن این موضوع شدت نور را اندازه گیری می کند. هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده انواع لوکس متر در برندهای گوناگون می باشد.

مشخصات فنی لوکس متر یا نورسنج دیجیتال:

لوکس متر شدت نور را دریافت و با استفاده از ضرایب تبدیل دستگاه دیجیتالی، شدت آن را نمایش می دهد. نحوه کار در ستگاه به این صورت است که سنسور های فتوولتیک سلینیوم و سیلیکون به کار رفته در آن نور را دریافت کرده و به وسیله آن تولید ولتاژ می کنند. ولتاژ تولیدی در صفحه نمایش طبق واحدی که تنظیم شده نمایش داده می شود. به طور کلی روشنایی ایجاد شده به وسیله شار نوری یک لومن بر روی سطحی برابر با یک متر مربع یا لوکس گویند.


لوکس متر بلوتوثی یونیتی مدل UT383BT

بخش های مختلف دستگاه:

به طور کلی لوکس متر ها دارای سه بخش اصلی می باشند.

1-دریافت کننده نور

2-پردازشگر نور

3-نمایشگر

واحد های اندازه گیری نور:

-لوکس (Lux)

-کاندلا (Candela)

-لومن (Lumen)

لوکس چیست؟

لوکس یکای شدت روشنایی در واحد SI است که به صورت شارنوری بر واحد سطح تعریف می‌شود. هر لوکس معادل یک لومن بر متر مربع است. در علوم نورسنجی، لوکس به عنوان مقیاسی برای سنجش شدت نوری که بوسیله چشم انسان درک می‌شود مورد استفاده قرار می‌گیرد. این واحد در علوم رادیومتری معادل واحد وات بر متر مربع است، اما در لوکس هر طول موج یک ضریب وزنی دارد که طبق تابع درخشندگی محاسبه می‌شود. تابع درخشندگی یا منحنی حساسیت چشم یا تابع بازده نوری، یک تابع یا منحنی است که میانگین حساسیت چشم انسان‌ها به نور را در طول موجهای مختلف مشخص می‌کند.

کاندلا چیست؟

کاندلا یکای شدت نور است. شدت نور همان نیروی تابیده شده از سمت یک منبع نور در جهت معینی است که به وسیله ی تابع روشنایی بدست می آید.در واقع منظور از شدت نور، احساس انسان از روشنایی نور تابیده از سوی یک سرچشمه نور در جهتی مشخص است که توسط تابع روشنایی (یک مدل استاندارد شده از حساسیت چشم انسان به طول موج‌های مختلف که با نام تابع اثرگذاری نور هم شناخته می‌شود) وزن داده می‌شود. یک شمع معمولی هم با تقریب نه‌چندان خوب یک کاندلا شدت نور دارد. اگر گسیل در برخی جهت‌ها به وسیلهٔ یک مانع کدر مسدود شود، گسیل در جهت‌هایی که مسدود نشده‌اند همچنان تقریباً ۱ کاندلا خواهد بود.کلمهٔ کاندلا در زبان لاتین به معنای شمع است.

لومن چیست؟

لومِن یکای شار نوری است. لومن مقدار نوری است که از یک چشمهٔ نقطه‌ای به شدت یک کاندلا داخل مخروطی به زاویهٔ فضایی یک استرادیان پخش می‌شود. (در سیستم استاندارد بین‌المللی واحدها، واحد زاویه فضایی استرادیان میباشد . استرادیان در فضای سه‌ بعدی برای شرح گستره دوبعدی زاویه‌ها کاربرد دارد، همان طور که برای توصیف زاویه‌ها در صفحه‌های دوبعدی از رادیان استفاده می شود.)


لوکس متر و نورسنج پرتابل یونیتی مدل UT383S


به طور کلی لوکس از واحد لومن مشتق می‌شود و لومن نیز از کاندلا گرفته می‌شود.

لوکس متر کاربرد های گوناگون دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-صنعت کشاورزی و گلخانه ها 

2-تحقیقات علمی

3-پزشکی

4-صنایع غذایی

5-صنایع رنگ سازی

6-پتروشیمی

7-روشنایی

8-عکس برداری



نورسنج Milwaukee MI414


کاربرد لوکسی متر در بهداشت حرفه ای و سلامت کار:

میزان روشنایی محیط یکی از پارامتر های اساسی در سلامت کار می باشد. در علم بهداشت حرفه ای، کنترل روشنایی و میزان مناسب شار نور با توجه به نوع کاربری فضا، توسط حسگرهای سیلیکونی لوکس متر اندازه گیری شده و پس از مقایسه با لوکس تعریف شده برای فضای مورد نظر، محیطی مناسب جهت بهینه سازی روشنایی و ایجاد شرایطی مناسب برای افراد حاضر در آن مکان می شود.

نحوه کار با دستگاه اندازه گیری لوکس متر:

در ابتدا از عملکرد باتری و کالیبره بودن دستگاه مطمئن شوید. سپس با کلید Power اقدام به روشن نمودن دستگاه نمایید. در مرحله بعد محافظ در پوش روي سنسور را بردارید و واحد مورد نظر خود را جهت نمایش در دستگاه انتخاب نمایید، به طور مثال: لوکس (کلید Lux)، فوت کندل (کلید fc). جهت اندازه گیری شدت نور، سنسور را بر روی سطح جسم مورد نظر و بدون فاصله قرار دهید تا دقیق ترین مقدار توسط دستگاه نمایش داده شود. در صورت اتمام کار با نور سنج، با کلید Power دستگاه را خاموش و پوشش سنسور را مجددا در جای خود قرار دهید.


نورسنج با سنسور جداگانه مدل 98202


نحوه انتخاب لوکس متر یا لایت متر پرتابل:

*واحد های اندازه گیری

*رنج اندازه گیری

*دقت اندازه گیری

*قابلیت داشتن کارت حافظه ثبت اطلاعات و در صورت وجود میزان حافظه

*پراب سر خود بودن یا پراب جدا داشتن

*دارا بودن قابلیت انتخاب منابع نور (به عنوان مثال فلورسنت، تنگستن، بخار سدیم، جیوه)

*دارا بودن قابلیت اتصال به کامپیوتر


نحوه کار با لوکس متر:

اندازه گیری شدت نور و نحوه کار با لوکس متر بسیار آسان می باشد جهت اندازه گیری شدت روشنایی می باید آشنایی نسبی با میزان شدت نور در محیط های مختلف داشته باشیم. تقریبا بیشتر دستگاه های لوکس متر دارای قابلیت های یکسان می باشند تفاوت آنها در سرعت نمایش ، دقت نمایش و محدوده رنج اندازه گیری می باشد.

اندازه گیری شدت روشنایی می تواند به منظور های زیر باشد.

اندازه گیری محیطی : تعیین شدت روشنایی و متوسط آن و درخشندگی

اندازه گیری موضعی: تعیین شدت روشنایی و درخشندگی در موضع مشخص

اندازه گیری به منظور ارزیابی فنی  و ممیزی


دستورالعمل اندازه گیری نور:

ساده ترین روش برای اندازه گیری نور ، خرید نور سنج / لوکس متر است ، این دو عبارت اغلب قابل تعویض هستند. نورسنج های دارای حسگرهایی هستند که انرژی نور را به یک بار الکتریکی تبدیل می کنند که می تواند خواندن را به کاربر بدهد. آنها معمولاً به اندازه كافي هستند كه قابل دستيابي بوده و به راحتی حمل مي شوند.
استفاده از نور سنج ساده است. بعد از جدا کردن درپوش از سنسور ، آن را به سادگی روی یک سطح قرار دهید که وظیفه مانند مرکز یک میز انجام می شود. مهم است که سنسور روی سطح قرار گیرد زیرا اینجاست که نور در چشم کاربر منعکس می شود و میزان واقعی نور دریافت شده را نشان می دهد. نگه داشتن لوکس متر در بالای سطح سطح ، باعث قرائت نادرست بالقوه می شود. خواندن لوکس سپس باید روی صفحه نمایش داده شود.


لوکس متر نورسنج CEM DT-1301


اميدوارم ازمطالب اين فروشگاه لذت برده باشيد.باتوجه به نوسانات بازار هم اكنون ميتوانيد كليه محصولات لوكس متر را در فروشگاه ايران صنعت سفارش گذاري و خريد فرماييد.


گذر واژه:

لوکس متر گوشی،لوکس متر قیمت،نمايندگي لوکس متر ،لوکس متر اندروید،لوکس متر چیست،خدمات پس ازفروش لوکس متر،انواع لوکس متر،لوکس متر آنلاین،محصولات لوكس متر،





گرد آورنده : irsanat.com :( مهدی آقابالازاده )
تاریخ ارسال :  1402/11/01     
تعداد مشاهده :207
ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : آموزش تجهيزات آزمايشگاهي


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 58
تاریخ :1403/2/28
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.